Groen en bewolkt

14 mei 2019 - Rundu, Namibië

Vandaag twee fenomenen die we hier nog niet hebben meegemaakt. Het was een bewolkte dag en de omgeving is helemaal groen.

20190514_145535

Vanmorgen hebben we wat moeite met opstaan. Tis net of het reizen toch wat vermoeiend begint te worden. Maar na het ontbijt en een bakje koffie hebben we toch weer genoeg energie om te gaan. We moeten 268km over wat mindere wegen. Tenminste dat denken we maar dat blijkt reuze mee te vallen. Al vrij snel merken we dat de omgeving ineens veel groener is. Veel meer bomen en we hebben een berm met gras. Niet te geloven. Onderweg komen we ook veel “boerderijen” tegen. De mensen hebben hier veel vee en dat kan ook want het land is veel vruchtbaarder. We genieten van de omgeving en worden geïnspireerd door alles wat we zien.

Tussen de middag komen we in een dorpje aan. Hier is een goede winkel, een pinapparaat en een tankstation. Dat is fijn want soms heb je dat honderden kilometers niet. Het lijkt of het hier allemaal wat meer ontwikkeld is dan het gebied waar we uit komen. Op de parkeerplaats staat weer een mannetje die vraagt of hij onze auto in de gaten mag houden. Dat zie je hier in Namibië veel. Dat doen we vaak maar. Bij terugkomst geef je ze dan wat dollars. Wij geven meestal 10.Daar zijn ze dan heel blij mee (15 dollar is een euro) Als de auto weer gevuld is rijden we naar Ghaub, waar onze camping is. Opnieuw een paradijsje midden in deze groene natuur. Inclusief mooi zwembad wat overigens een beetje fris is nu het bewolkt is vandaag.

20190514_15510220190514_155006

Er schijnen hier neushoorns te zijn maar wij hebben ze nog niet gespot bij de drinkplaats. Er is wel veel ander wild. Wrattenzwijnen en “dassies” en net achter ons toiletgebouwtje een koedoe. Dat vond ik maar niks moet ik zeggen 🙈

Vanavond weer een lekker vuurtje maken en opnieuw genieten van de geweldige sterrenhemel hier.

20190514_151149

1. Fré SCHREIBER:
    14 mei 2019
    Dat ziet er heerlijk uit.
  2. Els:
    14 mei 2019
    Wat een geweldige reis maken jullie!!!wauw
  3. Tineke:
    16 mei 2019