Twee dikke koppen

6 mei 2019 - Spitzkoppe, Namibië

Jullie hebben geluk. Vandaag toch mobiel bereik op deze camping. Hoe is het mogelijk want we zitten in de bergen in the middle of nowhere.

Gisteren zijn we op tijd vertrokken om een prachtige 4x4 tour te maken; de zogenaamde Welwitschia drive. Deze tocht voerde ons door prachtige maanlandschappen en zeldzame planten en bomen waaronder de Welwitschia. Nog nooit van gehoor maar het schijnt dat deze planten al 1000 jaar daar staan. Geen idee hoe ze dat kunnen weten....

34EBBB81-111A-490C-AA58-1BBC410D1D4C

Na deze mooie rit zetten we koers naar de Bloedkoppie waar we gaan overnachten. We hadden de tocht er naartoe iets spectaculairder verwacht maar de berg is fantastisch! Hij dankt zn naam aan het feit dat hij rood kleurt wanneer de zon ondergaat! Wat indrukwekkend om te zien! De camping is een bushcamping zonder beheer en zonder voorzieningen en we zijn de enige gasten. De sterrenhemel is er geweldig!!!

A363AA21-520B-4128-A77A-ADA1C229FD252727944E-8EF9-4BBC-8402-101A2FCB8FE3

Vandaag vervolgen we onze reis naar de volgende Koppe; de Spitzkoppe 230 km verderop. We rijden over een onverharde (dat zijn de meeste wegen) weg. We komen niemand tegen. Tenminste, geen auto’s. Wel een heleboel dieren; struisvogels, zebra’s (bijna eentje onder de auto, we schrokken ons rot) kudu, wrattenzwijnen, apen en herten. Prachtig!

DCFD5EFA-C835-4D39-BEAD-00F8D8B127E7

Onderweg passeren we nog een plaatsje waar we wat kleine boodschappen doen. We worden hier overweldigd door mensen die ons aanklampen om geld. Kinderen hangen aan de deur van de auto en smeken om geld. Heftig en ik weet niet goed wat ik ermee moet.

We vervolgen onze weg en picknicken met een prachtig uitzicht. En dan zien we ineens de Spitzkoppe voor ons. Geen twijfel mogelijk. Wat een ongelofelijk stuk steen.

BCF5067E-7A01-4B28-9E6E-54ACCE1214A2

De camping is wederom een bushcamping maar nu wel beheerd. We mogen zelf een plek uitkiezen. Allemaal onder de stenen van de  Spitzkoppe. We klappen onze tent weer uit. Klaar voor opnieuw een nachtje in de bush.

B83B73E2-DBEF-49D3-9E93-A3CF71E403A4

1. Geert en Marinda:
    6 mei 2019
    Mooi verhaal, mooie foto's. Een echt avontuur.
  2. Hennie Oeben:
    6 mei 2019
    Wat hebben jullie een schitterende reis !!!!!