Zondag in Windhoek

28 april 2019 - Windhoek, Namibië

Vandaag eindelijk de rustdag. We zijn vanmorgen naar een echte afrikaanse dienst geweest. De reis ernaar toe was al een belevenis. Samen met Ernest zaten we opgepropt op de voorband van z'n oude opgeknapte auto.

20190428_121111

De dienst was vol passie. Heel hartelijke mensen. We begonnen met worship and praise. Daarna een preek van een charismatische leider die 20 jaar geleden deze gemeente heeft gesticht. Met veel humor en vurig woord was het geen moment saai ;)

20190428_112242

In de middag kwam Ernest nog even terug. We hebben beide veel visie voor duurzame projecten in Namibië. Het opwekken van stroom of warm water door gebruik van lokale mensen. Er is weinig werk en veel armoede. Dit kan helpen in de zelfvoorziening.

20190428_164137

Vanavond zijn we uitgenodigd voor diner bij Kobus. Met hem heb ik de wandeling naar de berg gedaan. Ellie vindt het nog wat spannend. We hebben kleding voor hun kinderen uitgezocht. Ze hebben heel weinig te besteden. Dit zal vast weer veel indruk op ons en hun maken. Het is hier echt heel gaaf!