Laatste dag

5 juni 2023 - Windhoek, Namibië

De laatste dagen zijn nogal hektisch. Iedereen wil nog graag iets van ons, we willen zelf nog graag dingen doen en de tijd gaat snel.

Vandaag gaan we shoppen met Ronaldo. Hij woont hier op de base maar door zijn geschiedenis heeft hij eigenlijk niks. Niet eens een bed. Door een speciale gift kunnen we vandaag spullen met  hem kopen. Vanmiddag is zijn bed meteen al bezorgd. Verder nog wat andere basis dingen en winterkleren. Hij is als een kind zo blij!

Na de lunch gaan we mee naar Okahandja park waar we al eerder waren met de kidsclub. Het is een hele arme wijk met alleen maar golfplaten hutjes. Vandaag is het soccer-club tijd. Dit is een voetbalclub voor jongens van 10-13 jaar. Opgezet door de “jongens” hier. Ze zijn nog maar een paar weken bezig. Door een voetbalclub uit Engeland hebben ze een aantal voetbalschoenen, shirts en ballen aan kunnen schaffen.

60C6CC14-2406-4D7F-AEB3-6A801FA72D15

Het is fantastisch om te zien hoe dit werkt. Ze beginnen met gebed in een kring, daarna fanatieke training waarbij discipline belangrijk is en ook weer afsluiten met een boodschap en opnieuw gebed. Dit soort jongens zou normaal nooit naar een voetbalclub kunnen gaan. Bovendien houdt dit ze van de straat. Door een onverwachte gift vorige week, konden wij deze soccer boys ook nog financieel steunen zodat er bv nog meer voetbalschoenen kunnen worden aangeschaft. Verder zijn ze ook van plan om een kamp te organiseren.

4319D9D1-F0FC-4A81-AB81-77C5F7788191

Vanavond hebben we nog een soort afscheidsfeestje. Iedereen kan ons dan nog even groeten en wij hebben cola en cupcakes.

Morgen laten we jullie nog weten hoe het was.

1. Fré SCHREIBER:
    5 juni 2023
    Het is wel heftig allemaal. Wat doen jullie daar goed werk!
  2. Wil en Joop speijer:
    6 juni 2023
    Genoten van al jullie reisverhalen. Wat hebben jullie daar veel liefde mogen delen. We wensen jullie een voorspoedige thuiswedstrijd en tot ziens in de ark. Groetjes van ons
  3. Wil en Joop speijer:
    6 juni 2023