Family camp

12 mei 2023 - Windhoek, Namibië

Vandaag stond in het teken van het familie kamp. 10 gezinnen uit de wijk waar we gister waren, brengen een weekend met elkaar door hier op het terrein. Doel van het kamp is om als gezin quality time te hebben, mooie herinneringen samen te maken en om samen verantwoordelijk te zijn. Iets wat niet gebruikelijk is in deze gezinnen. Kinderen worden vaak aan hun lot over gelaten. Opvallend is dat er in deze gezinnen alleen moeders zijn. In geen van de gezinnen is nog een vader. Moeders moeten het alleen doen met soms wel 7 kinderen.

Dit kamp is tegelijkertijd ook iets heel bijzonders voor deze gezinnen. Veel kinderen krijgen voor het eerst 3 maaltijden per dagen en slapen voor het eerst in een eigen bed.

De gezinnen mochten zich om de beurt voorstellen. Dit was fantastisch om te zien. Ze dansten en zongen. Het was een ware voorstelling.

VideoCapture_20230512-165520

Na het groepsgedeelte gingen de gezinnen in leeftijdsgroepen uit elkaar. Ik was nog even bij de tieners. Mooi om te zien hoe zij genieten van simpele spelletjes en plezier maken. Maar ook tof om te horen dat ze allemaal al een keuze gemaakt hebben voor God!

20230512_175311

Wat een goed en belangrijk werk gebeurt hier!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Petra:
    12 mei 2023
    Mooie verhalen! Xx
  2. Geert en Marinda:
    13 mei 2023
    Leuk om te lezen, we kijken al weer uit naar de volgende blog. Groetjes, Geert en Marinda.
  3. Jarno:
    13 mei 2023