Wat een indrukken

11 mei 2023 - Hooghalen, Nederland

Ik kan bijna niet in woorden uitdrukken wat we vandaag al weer hebben beleefd.

Na een voorspoedige maar lange reis landden we vanmorgen veilig op Windhoek AirPort. Dingen zijn hier niet zoals in Nederland geregeld en alles gaat op Afrikaans tempo. En dus duurt het eeuwen voor je door de paspoort controle bent en is er bij de auto verhuur maar 1 iemand die al die mensen die een auto hebben gehuurd kan helpen. Uiteindelijk kwam alles in orde, had ik weer een oefening in geduld gehad en konden we naar de jeugd met een opdracht basis rijden. De plek waar we de eerste dagen zullen verblijven. Bij aankomst was iedereen zo blij om ons weer te zien. Wat een ontzettend warm en hartelijk welkom.

Na ons te hebben geïnstalleerd in een heel gezellig huisje en we even een uurtje hadden geslapen, werden we meegenomen naar een nabij gelegen arme wijk om de kidsclub mee te maken. Elke week komen daar 300 kinderen. Daar krijgen ze aandacht, ze dansen en spelen samen, horen een bijbelverhaal en krijgen een snack mee. Moeilijk te beschrijven hoe dit was. Zo schrijnend en tegelijk zo mooi om te zien wat dit met die kinderen doet.

20230511_163156

Na een eigen gekookt maaltje kregen we ook nog bezoek van 1 van de jongens die we al langer kennen. HiJ noemt ons papa en mama. Dat is een lang verhaal, waarover later meer. Nu eerst slapen en morgen misschien een iets rustigere dag. Hoewel….. je weet het hier nooit

(Foto’s volgen morgen. Het lukt ons niet om ze te downloaden momenteel)

1. Lonneke:
    12 mei 2023
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Mooie cliffhanger ook…ik ben benieuwd naar het lange verhaal 😄