Kapande

29 mei 2023 - Windhoek, Namibië

Het is maandag. De kinderen van Patrick en Jennieke zijn naar school en op het terrein wordt weer hard gewerkt. Tijd voor een uitgebreide rondleiding en uitleg van de visie en missie van hun eigen stichting “Kapande”

D68DFD72-8E5B-4172-B6B8-9C9F4151A9EB

Kapande betekent vis. De visie is om mensen te leren vissen en om vissers van mensen te maken. Concreet betekent dit dat ze een christelijk project zijn voor de community. Ze creëren werkgelegenheid op 4 verschillende manieren. 36 gezinnen krijgen wen groentetuin, 36 gezinnen krijgen 20 kippen en later komen daar nog visserij en geitenhouderij bij. Het doel is om zo zelf in hij onderhoud te voorzien maar ook om er een soort bedrijfje van te maken. Daar worden ze dan in getraind. Ze krijgen dus geen voedsel of kleding maar moeten er zelf in voorzien.Op dit moment is alles nog in opbouw. De kippenhokken zijn bijna klaar. Hier op dit terrein krijgejn12 gezinnen 20 kippen. Deze kippen hebben wij bekostigd met “jullie” gesponsorde bedragen.

61B9BBD2-506F-4A78-83C2-B0142692E9E5
Aan het eind van de middag gaan we met Jennieke en de kids naar een Gamepark voor een gamedrive. Jennieke rijdt en wij mogen achter in de “bakkie” zodat we het beter kunnen zien. En we hebben geluk!! Al na korte tijd zien we 4 olifanten badderen bij een drinkplaats. Het is fantastisch 😍 Later zien we ook nog giraffes, kudus, apen, wrattenzwijntjes, struisvogels, impalas en een nijlpaard. De dieren zijn ook echt dichtbij. Wat een ervaring.

20230529_173818