Ovitoto

2 juni 2023 - Windhoek, Namibië

Vandaag gaan we op bezoek bij het laatste project. Het project wat het meest bekend voor me is. Hier was ik al met de Eva vrouwen in 2017. Het is het Beautiful Kidz project van Sara in Ovitoto.
We hebben 435 kilometer te gaan vandaag. 400 Over de snelweg en daarna via een binnenweg naar Ovitoto. Echter de weg is helemaal verhard geworden. 4 jaar geleden was het nog gravel en zand dwars door de bergen. Nu is het allemaal verhard tot aan het project.
Sara verwacht ons al als we onze auto binnen de poort zetten. We gaan meteen de community in.

VideoCapture_20230602-183632

Het sponsorgeld is hier gebruikt om met name maispap en luiers uit te kunnen delen. Hoewel er veel positieve ontwikkelingen zijn, strugglen mensen hier nog erg met voedsel. We gaan op bezoek bij de gezinnen. We schrikken toch weer van de omstandigheden. De mensen zijn ontzettend emotioneel en dankbaar als we eten komen brengen. Ze vertellen dat ze vanochtend God hebben gevraagd om eten en nu staan wij voor de deur. Het is indrukwekkend en niet voor te stellen.

8579AB73-6B1B-4FC8-A94B-221A5E64BA0F

Ondertussen deel ik de achtertuin mini’s en andere knuffeltjes uit aan de kinderen. Ze vinden het fantastisch. Bij terugkomst staan er een aantal vrouwen met kleine kinderen voor de deur om te vragen of er misschien pap is vandaag! Wat mooi om te kunnen zeggen dat er pap is gekocht en dat we ze allemaal een zakje kunnen geven. De moeders krijgen ook een aantal luiers.

9E41EB5B-9A1F-49D2-96B2-6898CDE6B6F5

Op dit moment zitten we lekker bij een vuurtje. Er ligt vlees in de koelkast om te bakken voor het avondeten. Ik merk dat ik dat wel wat dubbel vind. Het is oneerlijk verdeeld in de wereld.