Rundu

26 mei 2023 - Windhoek, Namibië

Vandaag pakken we onze spullen weer op tijd in. We hebben weer bijna 400 km te gaan. Eerst een fijn binnendoor weggetjes waarbij we bijna struikelen over apen, kudu’s en wrattenzwijntjes. Dit blijft bijzonder. Onderweg komen we nog een moeder tegen met 3 kleine kindjes. Ik weet niet precies wat ze aan t doen is. Er is verder niemand. De kindjes zwaaien naar ons. We stoppen even en geven ze allemaal een appel en een snoepje. In wezen niet veel maar t stilt even de eerste trek.

5A1E62D1-7136-4847-99C2-C03236803777

Daarna is het weer kiiiiiilometers lange rechte weg. In Rundu doen we nog even wat kleine boodschapjes. Ook daar delen we weer appels uit aan kinderen die vragen om geld. De appels zijn hier niet aan de slepen 😉 50 Km na Rundu komt Ernest ons ophalen. Wij ontmoetten hem 4 jaar geleden in Windhoek. Inmiddels heeft hij hier een eigen farm waar lokale mensen werken en een gezin. Hij woont aan de rivier. Waar hij een prachtig plekje voor ons heeft gemaakt om de nacht door te brengen in onze eigen rooftent. Met een beetje geluk zien we straks nog een nijlpaard.

20230526_170905

1. Wil en Joop:
    27 mei 2023
    Wat mooi om zo. Op afstand met jullie mee te leven. Lieve groeten