En nu naar het noorden

25 mei 2023 - Oshikoto, Namibië

Vandaag is weer een reisdag. Ons uiteindelijke doel is om helemaal in het noordoosten aan te komen maar dat doen we niet in 1x. Vanochtend om 8 uur nemen we weer (tijdelijk) afscheid van onze vrienden op de basis en rijden we richting het noorden. Onderweg moeten we nog tanken. Dat is hier al een attractie op zich. Ze staan je aan de kant van de weg al te wenken dat je bij hun moet zijn. Soms fluiten ze zelfs. Alles om de toerist maar als klant te krijgen. We hebben een grote tank en zoals alles hier, gaat tanken ook heel langzaam. Na een kwartier is tie eindelijk vol 🙈 Gelukkig zijn we vroeg vertrokken en hebben we alle tijd. De weg naar het noorden is heel goed maar wij houden niet zo van de snelweg in Namibië. Het is eentonig en lang. Na 375 km gaan we van een Bweg naar een Dweg. Deze is onverhard, maar door de natuur en avontuurlijker. We hebben niet voor niets een 4x4.

20230525_153731

Rond 14 uur zijn we al op de camping en dat is fijn. Deze camping kennen we al van 4 jaar geleden. Het ligt in een prachtig natuurgebied en heeft een zwembad. Heerlijk om nog even te chillen. Vlakbij het zwembad zien we familie wrattenzwijn. Heel bijzonder om die “pumba’s” in het echt te zien. Vanavond gaan we nog lekker genieten van een braai op onze campingplek.

20230525_152831