Sossusvlei

2 mei 2019 - Khomas, Namibië

Vannacht kort geslapen omdat er een kudu rond onze auto rondliep en om 5:15 de wekker ging. We wilden graag om 6:00 vertrekken richting Sosusvlei. Het was een woeste rit over 90 km over slechte gravel wegen. Het was donker maar gelukkig geen overstekend wild.

Om 7:20 mochten we naar binnen. Gelijk door naar duin 45. Dit is een bekende zandduin van zeker 50 meter hoogte. Na een fikse klim konden we eraf rennen. Viel nog mee met de hitte want was nog vroeg.

20190502_080700

Toen door naar deadvlei. Dit is een met kalksteen gevulde vallei met dode bomen. De klim erheen was nog behoorlijk. Terug waren we erg verhit met ruim 30 graden in het zand.

Toen naar Sosus canyon. Weer klimmen en klauteren. Wel onze sport gehad. Daarna richting Solitair voor koffie met apfelstrudel. Dit plaatsje is bekend geworden door boek van Ton van der Lee.

Daarna naar onze camping in Solitair. Wat een paradijs van rust. Mooi zwembad om af te koelen. Vanavond kunnen we wel slapen.

20190502_180957

1. Fré SCHREIBER:
    2 mei 2019
    Geen giraffe of een olifant, maar een kudu. Even opgezocht. Ook niet mis!
  2. Pa en Moe Norden:
    2 mei 2019
    Een kudu is best een groot dier.
    Wat een mooie beelden.
  3. Carina:
    2 mei 2019
    Ik verheug me elke avond al op een reisverslag, zoo leuk!
  4. Els:
    2 mei 2019
    Wat een enorm dier ! Hij moet niet in de tent prikken zegt Julian. En Julian vind dat jullie nu wel weer thuis mogen komen want hij mist de saaaaaie😝woensdagmiddag
  5. Lonneke:
    3 mei 2019
    Prachtig! Wat een heerlijk avontuur voor jullie samen. Enjoy!