White Lady

8 mei 2019 - Kunene, Namibië

Vanmorgen vroeg vertrokken naar de volgende bestemming. Deze keer maar 130km zodat we tijd hebben voor een excursie. Onderweg nog even gestopt bij een supermarkt. Een hele rij oudere mensen voor de ingang? Wat bleek ze kregen hun  oudedag uitbetaald.

We waren vroeg op de camping. We wilden graag de oude rots tekeningen bekijken. Onze gids Juergen leide ons door de canyon bij dik 30 graden. Uurtje heen en uurtje terug. Wel een liter water meenemen!

De kern van een muurschildering was de white lady van de brandberg. De tekening was mooi maar er was er maar eentje. Wel van 5000 BC. Hij stelde voor om nog op zoek te gaan naar olifanten. Hij wist waar ze waren. Een hele mooie woestijnrit door de heuvels met een echte local in de auto. Dit vond ik wel gaaf dat crossen door het zand. We dachten waar blijven de olifanten. Tot we plots voetstappen in het zand zagen. Even later een mooie kudde woestijn olifanten. We konden heel dichtbij langsrijden. We hebben onze gids afgezet bij zn metalen plaatjes huis. Hem geld voor zn gezin gegeven. Dat gaf ons weer een goed gevoel.

Op de camping aangekomen waren we moe maar voldaan. Lekker eten en in de korte broek naar de sterren kijken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hennie Oeben:
    8 mei 2019
    Jammer geen foto,s,maar het was vast een geweldige dag !