Afscheid in Rehoboth

23 mei 2023 - Windhoek, Namibië

Vandaag is onze laatste dag in Rehoboth. In de ochtend gaan we nog mee met het scholenbezoek. Elke dag controleren een aantal medewerkers of de kinderen van t project daadwerkelijk op school zijn. Als ze daar niet zijn, volgt er een huisbezoek om na te vragen waarom de kinderen niet op school zijn. Het is confronterend om door deze wijk te wonen. Ongelofelijk hoe deze mensen wonen, zonder water en electriciteit. In sommige huisjes wonen kinderen alleen omdat ze geen ouders meer hebben of ze worden verwaarloosd omdat ouders de hele dag dronken zijn.

C0A5102E-CEA7-4394-8B7C-3C5A5996710E

Vandaag zijn alle kinderen aanwezig op school. De reden is waarschijnlijk dat ze gisteren allemaal nieuwe kleren hebben gekregen. Hoewel een uniform verplicht is, dragen veel kinderen hun warme trui erover heen. De school is hier totaal anders dan in Nederland. In sommige klaslokalen zitten wel 50 kinderen. En in andere klassen is de teacher niet op komen dagen vandaag. De kinderen zitten er maar wat.

Bij terugkomst bij het project eten we nog lunch mee. Er is spaghetti. Wij moeten daar elke 10 dollar voor betalen. Dat is €0,50 Na de lunch rijden we terug naar Windhoek, zo’n 1,5 uur rijden. Daar is ons
gasthuisje al weer schoon en netjes gemaakt. Fijn om hier weer een paar dagen te zijn. Voelt toch een beetje als thuis.

1. Geert en Marinda:
    26 mei 2023
    Jullie vakantiehuisje ziet er van buiten wel wat verwaarloosd uit😁
  2. Norden Ellie:
    26 mei 2023
    Je zult er maar in wonen hè?