Winterkleding

22 mei 2023 - Rehoboth, Namibië

De winter is begonnen in Namibië. Dat betekent dat het in de nacht kan vriezen en smorgens is het vaak nog heel koud. De kinderen van het Lighthouse project wonen in de allerarmste wijken van Rehoboth  in blikken huisjes. Vaak zonder water en elektriciteit. Sommige kinderen hebben geen ouders en anderen worden heel slecht verzorgd omdat ouders verslaafd zijn. Deze kinderen worden elke dag na schooltijd opgevangen hier. Ze krijgen een maaltijd, ze mogen lekker spelen, hun school vaardigheden worden bijgespijkerd en ze leren over God. De kinderen hebben hier echt een thuis. Vandaag kregen alle 125 kinderen winterkleren; een trui, broek, schoenen en een muts. Dit kunnen ze zelf niet betalen.

CF0DB870-18CA-4F64-9873-E880A963BA1108EB5594-D656-4026-B61C-1B065FADA7DA

Deze kleding is deels betaald door ons, of eigenlijk door jullie. Wij mochten vandaag helpen met uitdelen. Het was een ware happening. Alles moest gepast worden. Ze waren er zo ontzettend blij mee!! De kinderen knuffelden ons en gingen huppelend weer naar huis. Wat bijzonder om deze kinderen zo iets tastbaars te geven wat zo nodig is en waar ze zo blij mee zijn.

D32B0FC3-EC35-4A59-907E-E56B9C5AC4AE11CDD2BC-1677-4B5F-8265-1C258F95E297